Saturday, April 5, 2008

Liza Legek



Liza dilahirkan pada tahun 1991, semasa kecilnya tiada apa yang kelainan dia seperti anak-anak yang lain .Setelah mengalami demam panas yang berlarutan selama beberapa hari dan faktur kemiskinan ibu bapa dan juga jauh tinggal didalam perkampungan Orang Asli di kampung Jelgek , menyebabkan dia juga jauh dari segala kemudahan , akhirnya Liza terpaksa melalui hidup yang tak mampu dikiliknya sepanjang hayat. Kecacatan akibat dari demam panans adalah puncanya .
Menurut bapanya En.Legek , walaupun cacat dia tidak pernah berputus asa untuk mencari bantuan untuk meringankan beban yang di tanggung anaknya .
Berbagai tempat yang telah dukunjungi , namun menghampakan , katanya dia telah berkunjung ke MAIK .Sampai sekarang menunggu dah berapa lama . Tak ada siapa yang datang menolong, bukan itu saja Jabatan kebajikan juga pernah dikunjungi ,namun macam juga MAIK , Liza anaknya masih juga merangkak kesana kemari dalam perkampungan yang kecil itu.
Beliau tetap berharap ada insan atau badan kebajikan yang dapat meringankan dan memudahkan perjalanan anaknya Liza yang sudah berusia 17 tahun sekurang-kurangnya
dapat meringankan anaknya dari beban yang ditanggungnya selama ini.

1 comment:

Anonymous said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Fragmentadora de Papel, I hope you enjoy. The address is http://fragmentadora-de-papel.blogspot.com. A hug.