Saturday, March 14, 2009

Jabaliya Musnah,Semangat Jihad Bertambah.




Pertemuan dengan menteri kesihatan pada petang itu seperti satu sessi penerangan keatas apa yang telah terjadi dan kemusnahan yang teruk dialami olih penduduk Gaza, segala fakta tentang kematian yang banyak melibatkan anak-anak dan dikalangan orang tua yang tak berdaya terbunuh dan menjadi mangsa kekejaman Israel dalam masa 22 hari peperangan berlaku . Selain dari bangunan tempat berlindung dan rumah kediaman yang musnah .
Pada pagi 27.Jan 09 ,kami dibawa melawat bangunan yang sebahagiannya runtuh akibat bedilan israel . Bangunan ini adalah bangunan dimana ahli-ahli Parlimen yang dipilih mengadakan mesyuarat dan membuat undang-undang.Disini juga beberapa ahli parlimennya telah gugur syahid.Bangunan yang tersergam di tepi jalan ini runtuh sebahagiannya.
Tengahari kami bersama ahli parlimen Maghribi yang sedang membuat lawatan dibawa ke Jabaliya Timur untuk menyaksikan kemusnahan akibat dari serangan dan bedilan yang telah berlaku dalam masa 22 hari peperangan mengorbankan 1300 lebih jiwa yang lebih dari 50 peratus adalah kanak-kanak .

No comments: