Wednesday, March 25, 2009

Kekejaman Gaza di PWTC .







Hari ini sempat saya melapangkan sedikit masa ke PWTC ,pertama ingin mengikuti susana setelah lama tidak merasai suasana perhimpunan Melayu.Sejak Pak Mahathir meninggalkan perhimpunan dan menyendiri dan di hindari . Lalu di perkenalkan Hadhari sejak itulah saya juga buat laluan sendiri.
Kerana hari ini ada sangkut paut dengan satu pameran yang diadakan di sana maka saya pun mengecilkan diri melalui pusuan ratusan Pak Chik Mak Chik dan pemuda pemudi yang mau merubah dan mencorakkan partai yang telah hampir tenggelam tapi masih timbul . Saya doakan semuga semuga perubahan berlaku kepada setiap individu yang telah menjadi ahli mendokong cita-cita parti bukannya mendukung hasrat peribadi .
Pameran yang berlangsung adalah mengenai Penderitaan penduduk Palestin di bumi Gaza . Saya harapkan juga pameran ini menjadi iktibar kepada kita tentang nikmat merdeka yang telah di kecapi selama ini .Jangan dianya menjadi satu paparan yang tidak dirasai dan tidak dijiwai .Kejadian yang berlaku ditempat lain juga sepatutnya menjadi iktibar kepada kita , betapa susahnya mendapatkan kemerdekaan . Berpuluh tahun menuntut ,beribu mati . kemusnahan berbagai macam . Merempat,sengsara bila dijajah .
Hubungan jiran , hubungan sesama kita ,kesepakatan ,dugaan harta dunia ,fitnah , sifat tamak , benci membenci sentiasa dikipas dan di hidupkan oleh setan yang tak tidur siang malam . datangnya dalam berbagai rupa, kadang-kadang berupa seorang kawan , kadang memakai serban ,berhujah bolih mengalahkan ulamak dan bermacam -macam lagi .Tapi hati budi dia saja yang mengerti ...Semuga kita di jauhkan dari orang yang matinya dalam kekenyangan yang melampau ..Selamat datang ke pameran lihat dengan mata dan hati ..

No comments: