Wednesday, October 10, 2007

Sejarah terukir semua mesti fikir...


Alhamdulillah berbanyak syukur pada Allah , kerana di bulan yang mulia ini penghujung Ramadhan dan baru sahaja umat islam menyambut nuzul Quran masing masih lagi sibuk dengan berbagai amal yang bolih meningkatkan diri sebagai hamba Allah yang soleh dalam segala urusan , muncul pula bidang baru yang telah diterokai dalam usaha memupuk minat yang mendalam dan mengembalikan kegemilangan Ilmu yang telah dipelopori umat yang telah lalu dalam berbagai bidang sains , perubatan, sain kimia , sain astronomi dan berbagai lagi yang telah diterokai , tetapi diteruskan secara kecilan-kecilan selepas dari era kegemilangan . Lalu apa yang dirintis menjadi milik orang lain selepas nama yang tersohor telah lama berkubur namun yang ditinggalkan dan dipaparkan diteruskan olih orang lain damn merekalah mendabik dada dengan meneruskan kejayaan demi kejayaan yang tak pernah dikongsi olih mukmin sekian lama dan tertinggallah kita terkebelakang dalam perlumbaan mencapai kebijaksanaan dalam sain ini .

Alhamdulillah sekali lagi ada hamba Allah yang punya Ilmu dan bergelar doktor sanggup menyambut cabaran dan beliau dan kawannya telah seorang lagi doktor berjaya mencapai tahap yang di perlukan dan sekarang mereka telah bergelar angkasawan , walaupun hanya seorang dari mereka dipilih untuk memulakan tugas yang pertama untuk menyertai missi

keangkasa ini selama sepuluh hari bermula dari hari ini .

Pelancaran berjalan dengan baik berkat doa dari saudara mara muslim dan sekelian rakyat yang mengikuti setiap detik pelancaran yang diadakan di bikounor Kazakhstan hari ini tanggal 10 .10. 07 dan bertolak jam hampir sepuluh malam waktu malaysia pada jam 9.21 malam .

Semuga Dr. Muzaffar Sukur dan teman-temannya akan menjalani pengalaman yang selamat dan menambah ilmu untuk dikongsi bersama olih ummah yang hanya mengetahui keindahan setiap penciptaan yang dikurniakan melalui Al_Quran yang diturunkan , bacaan yang hanya untuk mendaqpatkan pahala bila membacanya tanpa susulan kajian yang bersunguhan dari hambanya yang telah lama membaca dan mengetahui sedikit , dah beberapa kali khatam tapi masih dangkal untuk faham , salah siapa kah ini , salah kita sendiri . Semuga kita menyesali kesalahan yang lalu selama hayat kita yang kita sesiakan dalam mengejar ilmu , untuk di manafaatkan kita terlalu enak dibuai angin sepui -sepui hingga terlena dalam dakapan asyik .

Sekian untuk peringatan dan sebagai catatan tinta sejarah mungkin baru bermula untuk kita sama majukan .

No comments: